SketchUp 3D modellering, filkonvertering och råd för 3d utskrift, en kort handledning (3 / 24 steg)
Steg 3: starta att modellera med sketchup
här är ett exempel.
först verktyget rektangel eller cirklar bildar en plan yta. Välj ytan sedan och använda verktyget push-pull (box med pil över) att dra den längs riktning på 90 grader till den plana ytan. Grattis, din första 3d-objekt. Du kan nu använda verktygen visning längst ned i den stora verktyg i att flytta runt och Visa 3d-strukturen.
Observera att en lysande egenskap av sketchup är att med många av de verktyg som du kan till exempel välja en yta att push-pull eller en mittpunkten där du vill placera en cirkel. efter det kan du ändra din visning position och vinkel och klicka tillbaka på samma verktyg du bara använder, i många fall göra detta sedan kan du ange avståndet från en annan synvinkel när push-pulling eller ange radien på en cirkel på en punkt som inte syns i beskåda av det är centrum.
avståndet du pressa av kan anges som ett nummer genom att skriva "(ett tal)" sedan "gå in" nyckel eller genom att hålla Skift och foder extruderade ansiktet upp med ett objekt eller en punkt längs axeln du pressa ut på.