Hur trolldom berättelse gjordes (17 / 18 steg)
Steg 17: Avslutande anmärkningar
Sammantaget fann jag gör trolldom Story att vara en rolig upplevelse. Det lärde mig grunderna i kodning och logiken bakom det och gav mig god praxis utformar sprites och bakgrunder. Bör jag väljer att göra en annan spel någonstans på vägen, blir processen betydligt enklare och snabbare. Trolldom Story är inte färdig (långt ifrån det, faktiskt) men jag är nöjd med de framsteg som har gjorts. Ursprungligen, vi planerade att ha fem full tema områden men var tvungen att klippa det ner till ett oavslutat område för projektet när vi insåg att vi var i väg över våra huvuden. Speldesign tar evigheter i vissa fall och jag äntligen förstår varför den bästa skapelser kan ta så lång tid att göra. Spelet tog $0 totalt att skapa, men nära till 75 timmar mellan 2 personer.
Om jag skulle starta om projektet, skulle jag först och främst sätta mina mål mer realistiskt. Utforma och genomföra allt tar mycket längre tid än jag ursprungligen trodde. För en fullständig, fungerande spel med allt planerat jag ursprungligen för jag skulle titta på tre till fyra hundra totala arbetstid, mest för att jag har noll erfarenhet på området och allt tar mycket längre tid. Andra saker som kan förbättras är visuella i spelet (enkel respriting, men skulle innebära en idé om hur man gör saker och ting ser bättre) och den totala originalitet (vi såg andra spel för inspiration i vissa områden. Ingenting alltför stora, men helst spelet skulle vara helt original). Det skulle inte vara så svårt att göra något av dessa saker, mest bara med kreativ inspiration.
Jag vill i framtiden, komplett trolldom historia på riktigt. En fullständig fem områden, tjugo till trettio fiende typer, fyra eller fem arbetar trollformler och en sammanhängande berättelse är de viktigaste saker jag skulle behöva genomföra. Just nu vi arbetar på att få trollformler och fiender till funktionen rätt, men efter som vi kan gå alla ut med mer trollformler, nivåer och fiender. Devon och jag planerar att avsluta spelet som ett sommarprojekt och sikta för kanske en ånga, Android eller iOS release. Om du vill prova den senaste alpha-versionen, kan du maila mig på TehAstro eller kolla detta Instructable för en data överför länk (jag kommer uppdatera den så ofta jag kan).