Hur trolldom berättelse gjordes (2 / 18 steg)
Steg 2: idéer
Så småningom, Devon och jag överens om att vi ville utveckla ett spel som var relativt enkelt, eftersom det inte skulle vara alltför svårt att skapa och det kan vara kul. Med ingen tidigare erfarenhet, vi ville inte att dyka rätt in i 3D spel som utvecklar för dem kan vara mycket svårt och tidskrävande. I stället vi fast med klassiskt 2D plattformsspel stil spelet, revolutionerade av tidiga titlar som Super Mario och Sonic Adventure. Dessa spel generellt kan vara så enkla eller komplicerade som du vill göra dem, men är inte alltför svårt att utveckla för. Också, är de oftast lätt att få till för den genomsnittliga spelaren. Vi ville ha ett tema som fungerade men inte nödvändigtvis måste vara original, så vi bygger spelet runt magi och trollkarlar, med huvudpersonen som en spirande trollkarl som växer vid makten i hela spelet och så småningom besegrar den kraftfulla onda trollkarlen. Cliche? Ja, men det betyder inte att det inte kan vara roligt. Dessutom berättelser är i allmänhet lätta att ändra så om vi får en lysande idé i framtiden genomföra det kommer att bli en enkel match.