Animatronic Iron Man Mk III kostym (1 / 17 steg)
Steg 1: Bygga design/Detaljer
Dräkten är i princip uppdelad i tre system: vänster sida, höger sida och stövlar.
Vänstra har två RFID-taggar som utlöser programmerade sekvenser för hjälm, hip pods och bakre lock. Höger hand RFID-taggar utlösa programmerade sekvenser för underarmen missil och axel raketer. Stövlar har en infraröd sensor som utlöser den boot ljus och ljud effekt så snart boot lyfts från marken.
Det enda svåraste med detta bygga är att dräkten passar som en handske-det finns inget utrymme i det! Hjälmen har mindre än 1/2" utrymme runt huvudet, det handlar om 1" djup för axeln raket skida och området hip pod har mindre än 1" djup tillgängliga så förpackning av mekanik och elektronik är riktigt tight. En annan fråga är att det finns nästan inga plana ytor så montering servon och hårdvara blir riktigt intressant.
Systemet är Arduino baserat och använder fyra ProMinis-en för varje sida, en för stövlar och en i hjälmen. Eftersom vi ville ha hjälmen vara beslutat lätt att ta på och av vi att göra det trådlöst med XBee radioapparater för att skicka styrsignaler. För punkt till punkt ledningar från elektroniken monterad i tillbaka till armar och fötter vi använde Ethernet-kablar och uttag så att de lätt kunde kopplas. Ljudeffekter för stövlar hanteras av en WaveShield som sitter på en Arduino Pro.
Om du inte är bekant med Arduino och XBee radioapparater läsa vänligen igenom detta instructable. Det kommer att förklara mycket av grunderna och du kommer vara igång på nolltid!
En annan fråga med system som denna är de olika spänning och aktuella krav så vi tyckte det var bäst att driva servon separat med AA-batterier, främst för att underlätta tillgänglighet om dräkten är att bäras på konventioner.