Halley: Ambassadör Robot 001 (16 / 18 steg)
Steg 16: Android telefon ansikte.
(Bilderna ovan är bara några av ansiktena Android telefon är kan uttrycka.)
Även om denna del är frivilligt, att få Android-telefon ansiktet kontrolleras i realtid med den grafiska Visualizer lägger till en avslutande magiska touch roboten. Observera att detta steg också förväntas vara den svåraste delen av programvaran till installationen korrekt.
Följ stegen som beskrivs i länken nedan för att installera Android SDK för din maskin och få det att fungera med enhet: http://docs.unity3d.com/Manual/android-sdksetup.ht...
När ovanstående steg har slutförts, bör du kunna skapa Android Apps med den fria versionen av enighet. Nu öppen upp enighet och ladda den scen som heter "AndroidOSC". Detta är den scen som ska läsas som en Android app på telefonen. Välj spelet objektet märkt "AndroidOSC" i hierarkin. I fönstret inspektör ändra inställningen fjärr-IP-IP-adressen för datorn. Sedan går du till Arkiv -> bygga inställningar och klicka på knappen 'Add Current' på det fönster som dyker upp. Klicka sedan på "Player-inställningar" och ändra Default orientering till landskap rätt i fönstret inspektör. Sedan gå till "Andra inställningar" och ändra Api kompatibilitetsnivån till .NET 2.0.
Slutligen, bygga projektet vid går till arkivera -> bygga & springa (kontrollera att du har telefonen ansluten till datorn under detta steg). Efter projektet bygger framgångsrikt, bör du kunna se två lysande blå ögon på din Android-telefon. Nu på telefonen, gå till inställningar och aktivera WiFi. Notera IP-adressen till din telefon. Nu, tillbaka i enighet, läsa in scenen med titeln "Halley_Robot". Markera "HalleyOSC" spelet objektet och ändra fjärr-IP-inställningen i rutan inspektör till din Android-telefon IP-adress. Kör den grafiska Visualizer igen genom att klicka på den formade triangelikonen i övre mitten skärmen. Nu bör du kunna kontrollera i ansiktet av Android telefonen genom att trycka på siffrorna på den övre delen av tangentbordet.