Hur du använder Blender 2,71: grunderna (13 / 21 steg)
Steg 13: Manipulera objekt: skivning - Tudela
Skivning är en mycket stor del av manipulera objekt att titta som vi, användaren, vill att de ska. Blender har flera verktyg tillgängliga för att utföra olika skivor.
Ett sådant verktyg som kallas Bisect. Detta är en typ av skiva där du kan skapa en bit (i mixer, detta blir en kant) genom valda funktioner. För att göra detta, Välj önskad ansikten eller kanter (i redigeringsläge) och klicka på verktyget "Bisect" på verktyg hyllan.
Dra en linje över ansikten eller kanterna för att skapa en ny kant på de valda funktionerna. Då skapas också en lämpligt placerade kant på valda funktioner även om du inte kan se dem från ditt nuvarande perspektiv.
När vi har inledningsvis genomskärs våra objekt, finns det några saker som kommer att vara kort tillgängliga för oss, ungefär som antalet ringar tillgängliga för en nyskapad sfär. På vänster sida av skärmen under verktyg hyllan kommer det att finnas en Bisect meny. Här kan du justera där din tudelas linje ligger samt några andra funktioner. "Klart ytter" och "klart" alternativen är kunna eliminera en sida eller annan av tudelas kant och alternativet "Fylla" kommer att placera ett ansikte ansluta tudelas kanterna.