Hur du använder Blender 2,71: grunderna (5 / 21 steg)
Steg 5: Flytta objekt-del 1
Vi kan också flytta objekt dit vi vill dem att gå. Rätt nu det förvalda objektet, en kub, skisseras i gult för att indikera att det är markerat. För att nämna det, kan vi välja bort våra objekt genom att trycka på "A". Trycka på "A"-tangenten igen markeras alla objekt som är närvarande på våra vyport inklusive kuben, lampan och kameran. Om du vill markera ett objekt i sig, klicka höger musknapp på den.
Den normala vänster musklick flyttas "hår trigger" markören på skärmen, men detta påverkar inte riktigt något på skärmen.
Objekt själva kan flyttas på flera olika sätt. Knappen Översätt i verktyget hyllan kommer att göra det markerade objektet avgränsas i vitt som sedan gör att det kan flyttas fritt i Visa port med musen. För att placera objektet, klicka på vänster musknapp. Ett markerat objekt kan också flyttas fritt genom att trycka på "G"-knappen eller genom att hålla höger musknapp.