Hur du använder Blender 2,71: grunderna (4 / 21 steg)
Steg 4: Lägga till och namnge objekt
Låt oss lägga till ett annat objekt i våra vyport. Vi kan göra detta genom att vänsterklicka där på skärmen där vi vill att våra objekt ska visas och sedan klicka på "Lägg till" fliken på 3D vyredigeraren i botten och sedan välja en typ av objekt. Du kan också lägga till objekt genom att hålla ned SKIFT och trycka på "A"-tangenten, eller genom att gå till fliken "Skapa" på verktyg hyllan till vänster. För att detta Instructable, kommer att jag välja en maska UV-området.
När UV-området har placerats inledningsvis, kan vi göra några inledande justeringar till sfären under Lägg till UV-området till vänster (du kan behöva dra upp menyn för att se alla av det). Här kan vi justera antalet ansikten, ringar, storlek, rotation och plats för denna särskilda objekt genom att antingen skriva in ett nummer i markeringsfältet, genom att klicka på vänster och höger piltangenterna eller genom att klicka och hålla vänster musknapp i urval du vill dra en osynlig bar rygg och tillbaka.
Vi kan sedan namnge våra objekt genom att titta i övre höger på Outliner redaktör för objektets namn i vita bokstäver och antingen dubbel vänster-klicka eller högerklicka för att byta namn, tillsammans med de andra funktioner som nämns i steg 2.