Hur du använder Blender 2,71: grunderna (17 / 21 steg)
Steg 17: Manipulera objekt: lägga till och ta bort funktioner
Efter skivning ett objekt, kan du lägga till vissa funktioner, till exempel ansikten, att skapa väggar för hålet som skapat din kniv projekt för att säkerställa att ditt objekt är vattentätt. Eller kanske du vill ta bort en viss funktion så att det inte är visuellt påträngande. Blender är kunna göra båda dessa åtgärder.
Som för att lägga till funktioner, jag bara vet att kunna lägga till en kant eller ett ansikte i ett objekt. Till gör så, gå in i Redigera-läge och välj vertex som din funktion urvalskriterier. Sedan högerklicka på önskad hörnen (2 eller fler) och tryck på "F" för att skapa ett ansikte ansluta dessa punkter, eller en kant om du valde endast två poäng.
För att ta bort funktioner, vi kan välja alla typer av funktioner som vi önskar, men var och en kommer att innebära olika typer av resultat. Att faktiskt ta bort funktionen, markera den och tryck på "X" för att få upp en meny med vad du vill ta bort. Om du tar bort ett formhörn tas varje ansikte och kanten som var direkt anslutna till det vertex också bort.
Om en kant tas bort, ansikten på vardera sidan av kanten försvinner, men de två hörn i ändarna av kanten kommer att förbli var förutsätta kanten knuten till andra saker. Ta bort ett ansikte kommer att helt enkelt ta bort ansiktet men hålla kanter och hörn som var tidigare associerade med det ansiktet.