Hur du använder Blender 2,71: grunderna (1 / 21 steg)
Steg 1: Vad man kan förvänta
Medan detta skedde är sant (därav detta Instructable), lära sig att använda mixer första gången tog längre tid än jag väntat och var (och fortfarande är) lite frustrerande ibland.
Ändå, jag tycker fortfarande det är en stor 3D-modellering programvara och hoppas på att mildra några av frustration genom att Visa idag några av grunderna (dvs de saker som jag vet hur man gör) på att utforma din egen 3D-modell. Tänk på att detta repa så-till-tala och att det finns många andra saker att Blender kan som textur, ljus, animation och fysik. Du kan hämta mixer för lämpliga systemet här.
Mycket av vad jag lärt mig om hur du använder Blender kom från de omfattande programspecifika handledningar gjort av Neil Hirsig för hans Blender 3D Design kurs. Sin speciella version av Blender (2.6 x) är äldre än den jag använder (2,71), men jag har inte sett några stora skillnader (åtminstone inte ännu). Wiki för Blender (också för 2.6 x, men fungerar för 2.7 x) är också en bra resurs även om, som de flesta wikis, gör det inte de fina steg för steg exempel.
För er som är intresserade av, kommer jag att täcka följande ämnen:
- Så... vad knappar/flikar bör jag orolig?
- Flytta skärmen
- Lägga till och namnge objekt
- Rörliga objekt (delarna 1, 2 och 3)
- Objektet och redigeringsläge
- Ändra objekt
- Dimensionering och skalning
- Specifika dimensionering
- Strängpressning
- Skivning
- Tudela
- Kniv
- Kniv-projektet (delarna 1 och 2)
- Lägga till och ta bort funktioner
- Att gå och separera
- Dela upp
- Dela upp
- Loop skär och skjut
- Allt annat