En SK450 död katt Quadcopter att kalla din egen (16 / 31 steg)
Steg 16: Anslut Q hjärnan till flygning Controller
I det här steget kommer vi ansluta Q hjärnan till styrenheten, flyg så att flyg handkontrollen kan utfärda kommandon för att kontrollera motorerna.
Låt oss nu ansluta Q hjärnan till styrenheten, flyg. Det finns fyra anslutningar från Q hjärnan till flygning styrenheten som tillåter KK2.1 att styra de fyra motorerna. För att starta processen, koppla bort Q hjärnans ledningar från navet anslutning vi använde tidigare och avsätta anslutning navet.
Som anslutningar för det radiosände mottagaren, varje anslutning på KK2.1 för Q hjärnan har tre stift: en marken pin, en power-pin och en signal stift. Gillar också anslutningar för radiomottagare, bara en makt och en slipad anslutning behövs. Det är därför, om du undersöka de färgade kablarna från Q hjärnan, kommer du att märka att, även om var och en är ansluten till en tre-polig hona, enda faktiskt har tre kablar ansluten till den, eftersom bara en jord och en nätanslutning behövs.
Det finns två problem dock. Första matchar ordningen på motorerna runt quadcopter inte den ordning som styrelsen KK2.1 flyg kontrollen förväntar. Lyckligtvis är detta ett lätt problem att fixa; Vi kommer bara ändra ordning där vi ansluter Q hjärnan signal kablar till flygning kontrollern. Vi ska göra det lite senare. Det andra problemet är lite svårare att lösa. Även om det faktum att endast en av fyrana pluggar innehåller makt och marken anslutningar sparar tråd, makt och marken anslutningar kopplas till fel kontakten. KK2.1 flyg controller tar bara makt genom utgång 1 anslutning, så kommer vi att se till att makt och slipade kablar ansluter till de lämpliga ställen.
Låt oss fixa detta andra problem nu. Vad vi ska göra är loss kraften och marken kablarna från Motor 3 kontakten och åter fästa dem till Motor 4 kontakten eftersom Motor 4 kontakten kommer att faktiskt gå till utgång 1 plats. Mer om det senare, Följ för nu, dessa instruktioner:
- Kablarna hålls in pluggarna av plast clips. Med en kniv punkt, liten skruvmejsel eller andra små nyfikna instrument, Bänd upp plast klippet ovan en svart jordledning. Sedan, dra kabeln.
- Använda samma procedur för att ta bort mitten kabeln från kontakten.
- Plocka upp i Motor 4 kontakten, som är en med den bruna kabeln och glida den röda power wire i mellersta kortplatsen.
- Glida svart jordledaren in den sista återstående plats, en mittemot den vita kabeln.
Nu när vi har fixat de makt och marken anslutningarna, kan vi starta anslutning kablarna. På KK2.1, utsidan (längst bort från skärmen) stift är marken, mellersta stiften är makt och inre stiften är signal. Så, start från den översta raden av pins, route brun tråd att vi bara fäst makt och marken anslutningar till genom ett av hålen i den övre kropp plattan och koppla in kontakten så att den bruna kabeln ansluts till interiör PIN-koden. Nästa, den vita kabeln ansluts till den tredje raden av pins, igen med binda sig på inre plats. Den gula sladden kommer nästa, plugg som också. Och slutligen, Anslut den röda sladden till den fjärde raden.