En SK450 död katt Quadcopter att kalla din egen (18 / 31 steg)
Steg 18: Mixer redaktör
Mixer Editor används för att mata in information till den KK2.1 flyg styrenheten om geometri av quadcopter. Specifikt, för att kontrollera craft, måste KK2.1 vet platserna av alla fyra motorer i förhållande till sig själv. I det här steget kommer vi program i KK2.1 så att den vet denna information.
Med KK2.1 flyg controller hooked upp till Q hjärnan och det radiosände mottagaren kan vi nu börja processen med programmering i KK2.1 så att våra quadcopter flyger korrekt.
I detta och de följande fyra steg kommer vi att mata en hel massa nummer till KK2.1 för olika flyg parametrar. Innan vi börjar göra det ändå, jag ville ta en snabb 288 tecken att förklara lite om var dessa siffror kommer ifrån och vad inställningarna menar. Jag vill bara i det här steget inkluderar vissa grundläggande bakgrundsinformation så att du har en grov uppfattning om vad vi ska göra, i stället för att bara blint trycka på knappar. Mer information bör du definitivt göra några Google forskning.
Så, låt oss börja med att tala om hur KK2.1 styr din quadcopter. För att kontrollera förflyttning av quadcopter, justerar KK2.1 hissen produceras av var och en av de fyra rotorerna. Genom att justera mängden lift produceras i precis rätt sätt, kan KK2.1 göra farkosten stiga upp, ner eller luta för att flytta i någon riktning.
För att bestämma exakt hur man kan styra varje motor, KK2.1 bruk, som du kanske tror, en hel del matematik. Jag kommer inte att förklara hur denna matematik fungerar - ärligt talat förstår jag inte allt själv- men jag kommer att förklara matematiska grunden på vilken flygning beräkningar förlitar sig alla. För att beräkna den lift som krävs av varje motor korrekt, måste KK2.1 veta den exakta positionen av varje av de fyra motorerna i förhållande till sig själv. Genom att veta dessa ståndpunkter, kan KK2.1 beräkna den hävstångseffekt varje arm har över inriktningen på quadcopter. Med hjälp av denna information, kan KK2.1 beräkna hur du justera hissen produceras av varje motor och flytta båten.
För att uttrycka placerar av motorerna i termer som KK2.1 kan förstå, måste vi göra lite matte för vår egen. Eftersom mitt syfte här är bara för att ge lite grundläggande information, jag kommer inte att diskutera dessa beräkningar på denna sida, men jag vill uppmuntra dig, igen, för att göra lite forskning om du är intresserad. Matten skyldiga att fastställa positionerna av motorerna som är inte alltför komplicerade. du lärt dig alla matematiska färdigheter du behöver i gymnasiet. I grund och botten representerar de siffror som vi kommer att inmatning till KK2.1 Mixer Editor sinus för olika vinklar.
För nu dock, låt oss sluta med bakgrundsinformation och börja programmera KK2.1. Det första steget är naturligtvis att slå på våra KK2.1. Till hans, helt enkelt bifoga ett batteri till batteriet kontakten vi lödas in i Q hjärnan ett tag tillbaka. Du bör se skärmen på KK2.1 lyser upp och efter blinkande lite information om KK2.1 hårdvara och firmware-versioner, kommer du se startskärmen som ska visa ordet "Säkra" följt av lite information om quadcopter.
Bara en sak innan vi kommer till programmering. KK2.1 har fyra knappar används för att navigera användargränssnittet. Från vänster till höger är knapparna tillbaka, upp, ner, Välj.
Låt oss komma igång. De första inställningarna vi kommer att justera är de i Mixer Editor, som är de inställningar som, som vi just diskuterat, säger KK2.1 placerar av de fyra motorerna. I det nedre högra hörnet av skärmen KK2.1 hem, kommer du se ordet menyn. Tryck på knappen längst till höger för att öppna menyn. Det finns en hel massa olika inställningar på den här menyn och vi kommer att få de flesta av dem ganska snart, men för nu bläddra ner till Mixer Editor, som är det tionde objektet i listan. Med Mixer redaktör markerad, tryck på Enter-knappen.
I det övre högra hörnet, kommer du att se en CH:1 etikett, innebär detta att vi anger positionen för Motor 1. För referens, Motor 1 är front-vänster motor, Motor 2 är front-höger motor, Motor 3 är bakre högra motorn och Motor 4 är bakre vänstra motorn. Att ändra en inställning, Använd upp och ner-knapparna för att bläddra genom listan och tryck på Enter-knappen för att välja en inställning. Använd upp och nedpilarna igen för att ändra den valda inställningen och när du är klar, tryck på Enter igen för att spara inställningen. De inställningar som vi behöver är följande:
Motor 1 Mixer Editor inställningar
- Gasreglage: 95
- Skevroder:-34
- Hiss: 94
- Roder: 78
- Offset: 0
- Typ: ESC
- Hastighet: hög
När du är klar retur in ovanstående inställningar för Motor 1, växla till Motor 2 genom att flytta markören till CH:1 etikett och trycka på. Då vi kommer att upprepa proceduren ovan för att justera inställningar för Mixer redaktör för Motor 2.
Motor 2 Mixer Editor inställningar
- Gasreglage: 95
- Skevroder: 34
- Hiss: 94
- Roder: -78
- Offset: 0
- Typ: ESC
- Hastighet: hög
Du har förmodligen ganska mycket bemästrat Mixer redaktör menyn nu så fortsätter genom att ange Mixer Editor inställningar för Motor 3 och Motor 4.
Motor 3 Mixer Editor inställningar
- Gasreglage: 82
- Skevroder:-71
- Hiss:-71
- Roder: -100
- Offset: 0
- Typ: ESC
- Hastighet: hög
Motor 4 Mixer Editor inställningar
- Gasreglage: 82
- Skevroder: 71
- Hiss:-71
- Roder: 100
- Offset: 0
- Typ: ESC
- Hastighet: hög