3D-Grafisk Design med Blender och Gimp (9 / 21 steg)
Steg 9: Bakgrund och kameran setup
Nu använda Skift-A lägga till ett plan och lägga det bakom glödlampor. Rotera den 90 grader och skala det så att det utgör en bra bakgrund. Vi vill på denna punkt, placera kameran så vi vet om att sätta planet. Välj kameran och ta bort den. Tryck 1 på numeriskt gå in framifrån, och lägga till en annan kamera med menyn Lägg till. Rotera och dra den runt tills du hittar en bra plats. Jag personligen bara flyttade min kamera direkt tillbaka och bara upp lite.
I detta skede måste du bestämma vilken upplösning din sista bilderna kommer att bli. Under egenskaper, gå till lilla kameran längst till vänster. Inte filmkamera, bild kameran. Under "Render" kan du se aktuella måtten på bilden. Personligen använde jag en kamera storlek på 1080 x 1620. Det är en bra idé att ha X-värde större än Y, att ge dig en stående layout, som visar mer av din modellering arbete. Du kan kontrollera vad kameran ser genom att trycka 0 på nummer-pad. Vid denna punkt, kan du ändra storlek på planet så att det sträcker sig bara till gränsar av kameran.