3D-Grafisk Design med Blender och Gimp (1 / 21 steg)
Steg 1: Komma igång med mixer
Först måste du ladda ner Blender. Denna handledning är lite knepiga att göra utan det :)
Gå till www.blender.org, och hämta den senaste utgåvan för oavsett specifikationer som datorn har. När du har hämtat och installerat blender, starta upp. Din version kan ha en annan startbild, jag är bara lite bakom i min version :)
Klickar du på skärmen för att stänga den, och genast, märker att allt höger musknapp gör är att flytta hårkorsen. Blender använder musens mittknapp för att rotera ett objekt som är lite udda, men du kommer att vänja den.
En sak att notera att är mycket praktiskt när modellering: använda 1, 3 och 7 nycklar på nummerknapparna för-respektive få framsidan, sidan och ovanifrån. Du trycker på 5 på det numeriska tangentbordet kommer att sätta vyn i ortografisk läge, som slätar ut perspektiv, och är praktiskt för vissa delar av denna handledning.
Förutom navigering, notera de olika Fönstren. Jag kommer att hålla detta kort och till åtgärden. Området visar 3d visningsområdet med standard kuben, kameran och lampan. Toppen (lila) är Aktivitetsfältet, detta kommer mer senare. Till vänster är verktygsfältet, vi kommer inte att använda detta så mycket. Till höger är de egenskaper, som vi kommer att använda en hel del, så kom ihåg namnet. Botten är tidslinjen som används mer för animering. Slutligen är litet längst upp till höger (vit) outliner, som visar alla objekt i scenen. Detta är mycket praktiskt för referens.