3D-Grafisk Design med Blender och Gimp (13 / 21 steg)
Steg 13: Textur Shaders: bakgrunden
Nu, att ställa in några textur shaders. Detta är lite mer komplicerad, eftersom vi kommer att behöva ta data från en bild och slap det på vår bakgrund och vårt damm. Låt oss börja med bakgrunden.
Lägga till ett material och följ denna nod setup. Du kan hämta bakgrundsstrukturen här:
Obs: denna bild är min egen, jag använde en något annorlunda en för den slutliga renderingen. Men kan inte jag inkludera bilden på grund av upphovsrättsliga regler.
Klicka på bilden väljaren i noden bild i vår materiella setup och gå över till gips bilden i filsystemet. Vad detta innebär är egentligen ganska enkel också. Noden textur koordinater berättar det att lista ut hur att smälla bilden på planet, i det här fallet vi låta det lista ut det, eftersom det är ganska enkelt. Noden bild säger bara det vilken bild till projektet och vi koppla in detta i noden färg standard skuggningen. Tada!