3D-Grafisk Design med Blender och Gimp (5 / 21 steg)
Steg 5: glödtrådar!
Nu när vi har glaset "Sak" i mitten, måste vi lägga till tråd glödtrådarna. För att göra det lättare att modellen, kommer att vi använda bezier kurvor. Använd Skift-A att lägga till en kurva > Bezier. Detta skapar en bezier kurva som vi kan redigera om du vill använda för glödtrådarna. Dra den upp till om där du vill att fästa glödlampan-, och fliken Redigera. Blender s beziers redigera som normala bezier kurvor, så ta tag i handtagen och justera dem runt. Botten av glödtråden skall utvidga passera den mellersta glasföremål, om halvvägs mellan det och botten av glödlampan. Du kan göra hela glödtråden med bara två handtag. Att markera hörnen i handtagen görs på samma sätt som det är med en maska. Leka med det, sedan när du är nöjd, TAB av redigeringsläge och använda skifta-D till duplicera den. Använda R för att rotera den, och Z att låsa den på Z-axeln. Snurra runt tills du är nöjd, och göra detta ett par gånger. Du kan redigera vissa av glödtrådarna ge lite variation efteråt.
Nu har vi kurvor, men inget fast. För att åtgärda detta, gå under egenskaper med kurvan valts. Högst upp, klicka på ikonen lilla kurva. Detta ser verkligen förvirrande, men vi behöver bara göra några enkla saker. Högst upp, under formen, ändra fyllningen till Full. Nu, under geometri, skala upp reglaget djup under fasning. Skala det upp till en bra storlek. Du kan också öka upplösningen av kurvans avfasning och längd. För att göra detta, skruva upp avfasning resolution och resolution skjutreglaget under formen tills det ser bra. Använda samma inställningar på den andra trådar och det är gjort. Nu har vi fina trådar!
I detta skede, bör det titta ganska bra! Du kan ändra den max Rita typ av lampa tillbaka till texturerat för att göra det ser bättre ut. Det ska se ganska likt en nappflaska. Men en riktigt awesome. Allt vi behöver är kabeln på toppen nu, och vi har gjort modellering!