3D-Grafisk Design med Blender och Gimp (4 / 21 steg)
Steg 4: inuti lampan: detaljer.
Nu när de yttre delarna av glödlampan är klar, måste vi skapa centrum bit av glas och glödtrådarna. Fråga mig inte vad det mellersta glasbit gör eller kallas, det var bara där i referens :). För att göra detta ändå, måste vi slags se inuti lampan att se vad i världen vi gör. Vi kan göra detta genom att gå under panelen egenskaper på höger sida och klicka på den lilla bruna eller orange kub. Ändra den maximala draw typ tråd under panelen "Display" sub. Nu allt vi kan se av vår lampa är mesh själv, och det ser inte ut som en solid, åtminstone på nära håll.
Som jag har verkligen ingen aning hur inre av en Edison lampa fungerar, jag bara följt hänvisningen och gjorde upp vad jag inte kunde se. Detta fungerar oftast i 3d-modellering. :)
Den första delen är tillägget glas i mitten. Använd Skift-A att lägga till ett nät > kub, och flytta det till basen på lampan med G och Z. Hit fliken Redigera och förminska basen av kuben, där man fäster vid uttaget. Nu markera hörnen på undersidan, från uttaget, och pressa dem och skala dem till en tunn bit. Extrudering av detta så långt ner som det måste gå, tryck F för att göra ett ansikte över slutet och följ rutinen normala skugga smidig och Subsurf.